Skip to main content

Tahniah team Malaysia!!!Korang memang Hebakkk Kemain laaaaa..

Assalamualaikum w.b.t

Adoiiii..sakit tulang belulang aku..(tahap kesejukan air cond dah same sejuk dengan kutub utara) Walaupun sakit tapi aku tetap nak bagi tau SESUNGGUHNYA AKU KAGUM DENGAN PASUKAN BOLA SEPAK MALAYSIA YANG MENENTANG CHELSEA MALAM TADI.Walaupun kalah 1-0, tapi ok la kan..CHELSEA tuuuuu, bukannye team budak sekolah menengah bawah 18 tahun. Ramai yang cakap team Malaysia kena qeqah malam tadi, tapi lihat hasilnye..muahahahhahahha (sampai saat ni ati aku masih lagi kembang kuncup menahan rase bangge yang teramat)

Contoh2 ayat yang telah di keluarkan:

Nadzly: Pisang la Malaysia malam ni. 

Oligo: Kuat sangat ke Chelsea tu?

Nadzly: Kuat ar.

Oligo: Antara Chelsea, Liverpool (betol ke tak aku eja ni) dengan Arsenal mane lagi kuat?

Nadzly: Chelsea la..

Oligo:Aku rase kali ni dorang buleh menang kot. Sape tau. (aku sorang je yang bersemangat kate Malaysia buleh menang)


Situasi len (dengar liputan dari radio Suria fm).......



Fatin: Akak!!!!saye dengan dah 6-0!!!
Oligo: Bia betol Fatin. (dengan nada yang terkejut amat sgt)

Fatin: Tak tau la betol ke tak..Tapi saye dengar macam 6-0


Aku pun tunggu la liputan len. Tunggu punye tunggu si Tyzo (dj radio suria) habaq dah 8-0(salah denga sebenarnye k)


Sampai aku menjerit "Berape?" kuat gile...Customer kat belakang aku tu ingat aku tanye die nak beli topup bape. muahahahahaa..konpiden je die cakap lima ringgit..hahahhaha..aku pun dengan tanpa rasa serba salah memberitahu beliau "eyh takkk.... saya tanye keputusan bola sepak tu kat die ni (sambil menuding jarii ke arah fatin)" muahahahhaha..wajaq sungguh aku ney..Kesian orang tu. Sumpah aku tak berniat nak memalu kan die. Nadzly datang, aku pun cakap kat die:


Oligo: Wei, tadi aku denga die cakap macam 8-0.

Nadzly: Tengok, kan aku dah cakap (konfiden je die ni.)

Oligo: Eyh tapi belum tentu sebab aku tak bape nak dengar tadi.



Dan tiba-tiba aku ternampak sorang customer. Die ni selalu pegi tengok bola sepak kat bukit jalil tu. Dari Arsenal sampai la Chelsea. Banyak betul duit die. Haku pun ape lagi, tanye ar dengan selamba kataknye.


Oligo: Sape menang??(gaye macam dah kenal lame)

Customer: Chelsea 1-0. (melopong mulut aku)


Melopong bukan sebab kalah, sebab terkejut, tak sangka Chelsea kalahkan Malaysia 1-0 je. Hari tu punye la teruk Arsenal dengan Liverpool hentam Malaysia. See see, sape kate Malaysia tak kuat wei????? Tak sia sia aku jumpe AMRI YAHYA ari tu (ape kena mengena tah) tak kesah ar..


Pape pun Tahniah la kepada semua ahli pasukan yang telah bersusah payah. Aku turut bangge.Mueehehehehhehe..(nak mencapap jugak)



p/s aku memang terlebih eksited kalau bab sukan ni..=)
















Comments

indahhiasan said…
frust sebab tak dapat tengok..

Popular posts from this blog

Drama "Selagi Masih Ada..."

Assalamualaikum w.b.t Salam pagi Isnin yang indah. Mudah-mudahan semuanya ceria hari ni...macam aku..Di sebabkan terlampau eksited nak buat entri, pagi ni aku menaip sambil mencekik roti telur. Habis berminyak key board =) Sape tengok drama "Selagi Masih Ada" malam tadi? Kat Astro..Tak silap aku kat Astro Citra...Lepas maghrib aku iron baju depan tv, mula-mula aku tengok drama "Cinta Satay" lepas drama tu habis aku tukar channel. Tapi macam tak da pulak cite yang best..Yang ade cite "Selagi Masih Ada" ni je. Layan kan je la sementara nak tunggu aku siap habiskan seterika baju untuk seminggu. Mula-mula tengok rasa macam tak best. Lame-lame tengok aku dah tersengih sorang-sorang. Best la ceritu tu. Nampak logik. Watak utama adalah BETO KUSYAIRI & TUNKU NORHANIS . Sebenarnye sebelum ni aku tak pernah pun berminat untuk tengok lakonan Beto Kusyairi neh. Tapi semalam, tetibe aku rasa jatuh cinta suka kat lakonan dia. Watak yang dia bawak agak menarik

Sungai Petani - Part 3: Fun Fair Wehhh!!!

Assalamualaikum w.b.t Semalam dah janji nak bagi tau kemana aku pegi lepas kite orang makan kat Tanjung Dawai kan. Lepas membuncitkan perut masing-masing dengan lauk pauk yang sangat sangat enak, Che Zaire ajak kami semua pergi Fun Fair . Memang masa kami on the way nak ke tanjung dawai, ada nampak fun fair kat tepi jalan. Fun Fair kali ni aku tengok lain dari yang lain. Dah macam kat genting highland pulak aku rasa. Kalau Fun Fair kat tempat aku, sign board masuk dengan sign board rumah hantu dah lebih kurang je rupanya. Dari luar pun dah nampak meriah. Fun fair tersebut terletak berdekatan dengan t esco lama Sungai Petani, belakang stesen minyak caltex . Orang Sungai Petani yang belum pegi, hangpa pi la noh. Best weiiiiiii.... Di Pintu Masuk Fun Fair Gambar tak nampak muka sebab kat luar cuma ada lampu jalan. Tak ada hal janji nampak sign board fun fair tu. Masuk je kat dalam tu, memang aku teruja habis. Tak sangka mainan yang ada kat genting dan sunway ada da

BEN ASHAARI CARI BLOGGER BARU JE

Assalamualaikum.... Aku dah stress nak buat keje, skang  ni aku nak mengerjakan segmen ABG BEN Santai Bersama BEN ASHAARI Korang moh le join segmen ni (loghat perak) buleh dapat ramai kawan... Buleh share pendapat, buleh bergaduh or bertumbuk , buleh mengeratkan hubungan silaturrahim..raye buleh datang umah pastu makan kuih raye banyak-banyak..Tak gituuu??? =D If nak share problem dengan aku pun buleh. Insyaallah aku akan menjadi pendengar yang baik dan membantu mengikut kemampuan aku (nada serius). So, welcome to my life ...welcome to my blog =)