nuffnang

Saturday, January 3, 2015

GREAT STORY ~ gINGER The Cat (part 1)

Assalamualaikum w.b.t

Satu hari aku jumpe dua ekor anak kucing dan ibunya. Warna oren dan montel-montel belaka. Tiap-tiap hari nak pergi kerja mesti stop kat tempat dorang dulu dan main-main dengan dorang. Boleh di katakan hari-hari aku pegi kerja lambat. Ikutkan hati memang nak amik bawak balik kampung. Sebab mak memang nak sangat kucing warna selain warna hitam untuk buat baka. Tapi takut kucing ni bertuan. Jadi, aku just bagi makan tiap-tiap hari dan main-main dengan dorang bila nak pergi kerja dan balik kerja.

Ginger dan ibunya. Yang lagi sekor, menyorok bawah sofa.

Bila dorang ni dah besar sikit, ada orang pindah kan dorang kat bawah. Tempat parking motor dengan kereta.



Ginger dan adiknya tengah makan malam. Lepas makan boleh tido.


Beberapa minggu dorang kat bawah, Ginger hilang. Tak tau sape yang amik. Tinggal si tompok bermata biru dengan ibunya.
Sebelah kiri Ginger, sebalah kanan adalah si tompok bermata biru.

Si tompok bermata biru ni bulunya gebu dan agak gemuk berbanding Ginger. Selepas Ginger hilang, aku cuma main dengan tompok je. Geram sebab comel sangat.

Tapi hari rabu lepas, ade sesuatu yang berlaku pada tompok mata biru =(


To be continue........



No comments:

anda mungkin meminati: