nuffnang

Sunday, February 12, 2012

Panggilan Baru untuk Ibu dan Ayah

Assalamualaikum w.b.t

Kepada ibu bapa yang baru dapat cahaya mata, tahniah di ucapkan. Mesti semua dok sebok pikir nama anak kan. Aku ni je dok sebok nak sumbat ape kat anak tekak. So hari ni aku bukan nak membincangkan topik orang bersalin ke, orang dapat anak ke 10 ke. Bukan sama sekali k.

Hari tu aku sembang-sembang kosong dengan roomate aku. Borak la pasal kawan se-ofis dia. Masuk sekali bab anak dia. Aku namakan kawan dia tu sebagai Kak A la. 

Kak A ada seorang anak perempuan yang sangat somel berusia hampir dua tahun kalau tak silap aku. So tak berapa  nak pandai cakap lagi la. Mak Ayah dia ni dok pulun mengaja anak dia ni bercakap. Anak dia ni suka sangat tengok upin ipin. Kak A ni cakap kalau si anak ni dapat tengok Upin & Ipin tak berkedip mata dia. 

Satu hari si anak ni telah memanggil ibu dan ayah nya dengan panggilan yang tak di jangka. Dia memanggil si ibu bukan dengan panggilan ibu tetapi KAK ROS. Manakala si ayahnya pula di panggil dengan panggilan ATOK.

Amekaw...Pecah perut aku gelak. Haaaa..tu la pengaruh Upin & Ipin kuat sangat. Sampai mak ayah pun nak di panggilan nye Atok dengan Kak Rose.

Kesimpulannya jangan bagi anak tengok cite Upin & Ipin especially yang baru nak belajar bercakap. Jap lagi jadi macam kes kakak neh. Hehehehhe..

Nak buat kerja..Okbai..


5 comments:

IntaNBerliaN said...

hihiii terpengaruh ni...

SumeSakan said...

hahahha....tetiba terpikir cam ne plak anak saya yg tiap2 pagi kat taska dok tengok kartun mr. bean....hehehehehe

Cho Zila said...

anak2 memang cepat terpengaruh ngan tvni.. ala kitapun kadang2 samakan..
boleh tengok tapi kena pantau gak kkot...

Munnafendy said...

hahahahah penangan upin ipin betul..mak nye kuat bebel macam kak ros kot? hahaha

QasehnyaRania said...

budak-budak memang cepat blaja kan...
tak sabaq nk da bb..dh 4 tahun menanti;)

anda mungkin meminati: