Skip to main content

Pakai wira tapi nak berlagak lebih...

Salam...

Lepas balik keje kol 12 mlm tadi, rase excited nk taip utk entry ari ni. Tapi kena tunggu masuk opis dulu la, sbb guna harta boss..kuikuikui...Bile sampai je opis terus on pc, klik mozilla..hampeh, intenet tarak...musnah harapan aku..Aku pon dok tunggu la sampai internet ade..at last dalam kol 12 baru ade...

Bile internet dah ade aku pon ape lagi, teruskan misi aku untuk menaip entry untuk hari ni. Tengok title kt atas nuh...hahhaha..ni kire ruang luahan rasa la..tapi tak la luahan rasa sangat cume kadang2 terasa pelik sangat dengan manusia2 yang ada kt dunia ni (termasuk la diri aku sendiri)

Al-kisah nye malam tadi mase kite orang nak closing, adalah satu umat (wanita) datang nak isi minyak. die bagi kad kredit. Die pi kat kaunter fatin sebab aku dh tutup kaunter aku..hehehe..kalau nak balik mmg aku la manusia paling cepat tutup kaunter..

Si Fatin pun amik la kad tu, hengat kat luar off line. Fatin tanye si customer yg berkaca mata tu "akak nk isi bape" si customer jawab "i nak 50 je" Fatin tanya lagi. "Boleh masuk habis tak? sebab kalau ada balance kita tak boleh refund dengan cash." si customer menjawab. "Ok no problem" Wah angkuhnye jawapan die dengan muka kereknye tu. nampak macam badmood. Baru lepas gaduh dengan pak we kot.

Fatin tak konfieden nk set minyak 50. So aku ckp kt die kalau die takut minyak tu lebih gune la host untuk kad mesra tu, selamat sikit. Kalau amount lebih tapi minyak dh full, tak da masalah, die still potong ikut brape banyak minyak yang kite pakai. So fatin pun ikut la cakap aku. Dia buat gune post untuk kad mesra. Bile dah buat tu, Fatin suruh la si customer ni isi dulu. Sebab memang prosedur die mcm tu.

Tau ape customer tu jawab, "i mintak lima puluh je kan. So u set je la lima puluh. Kalau i pegi isi nanti mesti i kena datang balik untuk sign. I tak nak pegi balik dua kali" waaaa.belagak btol die ni..nak aje aku cili-cili kan mulut die. memang tak de budi bahase betul. Aku pun jawab la untuk si Fatin, sbb aku yang membagi idea untuk gune post kad mesra tu. "Sorry cik, sy takut ade balance, kalau ada balance nnt bos saya marah" hahahaha..pandai2 aku je mereka alasan..si customer ni balas dengan wajah kereknye.."mesti masuk habis sebab tangki kereta i kosong." Hah! menyampah betol la aku jumpe dengan orang yang mcm ni. Aku keluar dari kaunter untuk mencari Hosen. Aku suh la hosen isi minyak kete tu. hosen cakap tadi die dah nak buatkn untuk minah senget tu kat luar. Tapi die ckp nak buat sendiri. Belagak je lebih rupenye gune kad kredit pun tak reti. Baru apply kt kredit ke kak oi???

Yang peliknye, die tu dah la melayu, mana la pegi budi bahasa die. Nak berlagak tak kena tempat. Kite orang tau la kite org cashier je. Tapi kite org ade hati dan perasaan jugak. Jangan ingat anda customer, anda sentiasa betul...

tu la kejadian semalam yang hagak membengangkan kite orang kekadang tu. Ok beb, aku nak kua lunch dulu. papai...

Comments

Popular posts from this blog

Drama "Selagi Masih Ada..."

Assalamualaikum w.b.t Salam pagi Isnin yang indah. Mudah-mudahan semuanya ceria hari ni...macam aku..Di sebabkan terlampau eksited nak buat entri, pagi ni aku menaip sambil mencekik roti telur. Habis berminyak key board =) Sape tengok drama "Selagi Masih Ada" malam tadi? Kat Astro..Tak silap aku kat Astro Citra...Lepas maghrib aku iron baju depan tv, mula-mula aku tengok drama "Cinta Satay" lepas drama tu habis aku tukar channel. Tapi macam tak da pulak cite yang best..Yang ade cite "Selagi Masih Ada" ni je. Layan kan je la sementara nak tunggu aku siap habiskan seterika baju untuk seminggu. Mula-mula tengok rasa macam tak best. Lame-lame tengok aku dah tersengih sorang-sorang. Best la ceritu tu. Nampak logik. Watak utama adalah BETO KUSYAIRI & TUNKU NORHANIS . Sebenarnye sebelum ni aku tak pernah pun berminat untuk tengok lakonan Beto Kusyairi neh. Tapi semalam, tetibe aku rasa jatuh cinta suka kat lakonan dia. Watak yang dia bawak agak menarik

Sungai Petani - Part 3: Fun Fair Wehhh!!!

Assalamualaikum w.b.t Semalam dah janji nak bagi tau kemana aku pegi lepas kite orang makan kat Tanjung Dawai kan. Lepas membuncitkan perut masing-masing dengan lauk pauk yang sangat sangat enak, Che Zaire ajak kami semua pergi Fun Fair . Memang masa kami on the way nak ke tanjung dawai, ada nampak fun fair kat tepi jalan. Fun Fair kali ni aku tengok lain dari yang lain. Dah macam kat genting highland pulak aku rasa. Kalau Fun Fair kat tempat aku, sign board masuk dengan sign board rumah hantu dah lebih kurang je rupanya. Dari luar pun dah nampak meriah. Fun fair tersebut terletak berdekatan dengan t esco lama Sungai Petani, belakang stesen minyak caltex . Orang Sungai Petani yang belum pegi, hangpa pi la noh. Best weiiiiiii.... Di Pintu Masuk Fun Fair Gambar tak nampak muka sebab kat luar cuma ada lampu jalan. Tak ada hal janji nampak sign board fun fair tu. Masuk je kat dalam tu, memang aku teruja habis. Tak sangka mainan yang ada kat genting dan sunway ada da

BEN ASHAARI CARI BLOGGER BARU JE

Assalamualaikum.... Aku dah stress nak buat keje, skang  ni aku nak mengerjakan segmen ABG BEN Santai Bersama BEN ASHAARI Korang moh le join segmen ni (loghat perak) buleh dapat ramai kawan... Buleh share pendapat, buleh bergaduh or bertumbuk , buleh mengeratkan hubungan silaturrahim..raye buleh datang umah pastu makan kuih raye banyak-banyak..Tak gituuu??? =D If nak share problem dengan aku pun buleh. Insyaallah aku akan menjadi pendengar yang baik dan membantu mengikut kemampuan aku (nada serius). So, welcome to my life ...welcome to my blog =)