nuffnang

Thursday, December 8, 2011

Aku tak nak makan nasi sampai hujung bulan neh!!!!

Assalamualaikum...

Kabare? (tetibe speaking jawa pehal??) Nampak tajuk entri tu? ha..tu la azam hujung tahun aku. Bukan ape, semenjak dua menjak ni aku rasa macam seluar baju aku semua dah sendat...Hape kes..tak kan nak menyeksikan diri kot. Minggu lepas aku tergerak hati le nak timbang berat badan.. Sekali aku tengok..AMEKAWWWWWWW!!!! Patut le seluar baju tetibe menjadi kecik.. Baru la aku sedar rupenye aku dah melantak tak ada limit. Kerja pulak duduk aje.. Memang lemak terkumpul la...

Sekarang ni masih di angka 5 lagi. Tapi aku takut kalau aku tak control makan memang boleh dapat penyakit. Aku ni dah la suka makan makanan yang mengarut daripada makanan yang berkhasiat. Kalau jajan-jajan tu, sekali hadap je dah boleh habis. Lepas tu kalau makanan manis-manis ni memang lidah aku tak dapat detect. Kadang-kadang kawan aku kata air yang aku buat manis gila, tapi aku rasa biasa je. Boleh di tambah gula lagi. Memang tak lama lagi ada orang yang kena potong kaki la jawabnye...

Jadinya aku telah berikrar tidak akan mengambil makanan berat atau jajan-jajan sampai hujung bulan 12 ni. Kite tengok aku berjaye ke tak mengurangkan dosa berat badan aku neh??? Lagi pun dah ramai yang tegur aku dah gumokkk... Depan dorang aku senyum je la..dalam hati dah kena seranah berbakul-bakul.sorry la beb..hahahahahaha..

Lagi pun aku ni bukannye kaye sangat nak beli kain baju baru kalau saiz dah berubah neh.. Hehehehe.. Ni kira salah satu langkah untuk aku berjimat cermat jugak kan... Sape setuju angkat tangan!!!!!!!



p/s sape nak join aku joging??jommmm..seploh round boleh???

4 comments:

shaliza khairi said...

azam akhir tahun ek. hehe. jom2 joging tapi doploh round lah. baru syok cket. haha.

IntaNBerliaN said...

kalu mkn nasi pun mkn sikit je.. bykkan mkanan yg berzat

Mrs Lurve said...

betul ckp intan tue, kalo mkn nasi boleh dlm kuantiti yg sikit, mcm satu senduk g2..yg lain2 lebihkan sayur dan mknan berprotien..satu ke dua senduk jer tau, jgn lebih hehehehehe

jelah said...

kne jgak exercise ckit2...

anda mungkin meminati: