nuffnang

Thursday, November 6, 2014

Senyuman Ikhlas di Pagi Jumaat

Assalamualaikum w.b.t

Sile senyum sebelum membaca entri ini sebab aku pun senyum sepanjang menaip. Senyum tu kan sedekah. Tak dapat sedekah duit, sedekah senyum pun jadi la. Senyum tu terapi diri. Bukan aku kate tapi ramai pakar-pakar motivasi yang bagi tau. Nak guna hadis nabi s.a.w tak ingat pulak. Takut tersalah. Tapi sure ramai yang tahu ape kelebihan senyum kan. Aku pernah try, walaupun tengah marah, aku senyum. Alhamdulillah, rase marah tu kurang sikit. Walau tak banyak tetapi sangat-sangat membantu. Aku kena marah dengan customer pun aku senyum. Ye la, dah customer kat depan mata, takkan aku nak jegil mata kat die pulak kan. Kang benjol kepala aku kena baling dengan dengan ape je yang ade kat tangan die T_T

Bangun je pagi ni aku terus set, ape yang jadi semalam aku nak lupakan. Kita kena jadikan hari ni lebih baik dari semalam. Walaupun susah aku tetap kena usahakan supaya ia boleh jadi habit yang baik. Aku nak elakkan rasa benci dan dendam dalam diri yang boleh memusnahkan semua ibadah.

In shaa allah setiap niat baik yang kite niatkan Allah s.w.t akan bantu. Aku yakin dengan perkara tu. Kebetulan semalam tengok rancangan semanis kurma, tajuk dia jalan kembali. Tetamu jemputan dia Lah Ahmad (kumpulan VE). Subhanallah, kalau tengok dari tv memang dia totaly berubah. Kuasa Allah. Dia memberi hidayah kepada sesiapa yang DIA kehendaki dan siapa yang berusaha untuk kejalanNYA. Mudah mudahan aku juga akan jadi macam tu.

Umur makin singkat, apa lagi yang patut diharapkan selain persiapan untuk menghadapi kematian =) Cumanya buat masa ni kurang usaha. In shaa allah lepas ni aku akan tingkatkan usaha suapa lebih dekat dengan Allah s.w.t.

Jadikan hari ini lebih dari semalam. Maafkan kesilapan oang dan mohon maaf kepada orang yang kita buat salah. Irfan Khairi post di facebooknya, Orang yang berani adalah orang berani mengaku kesilapan diri sendiri. hebat orang macam tu kan. Hopefully one day I will be like that In shaa allah.

Salam Jumaat. semoga Allah s.w.t memberkati kita semua dan mendapat limpahan Rahmat darinya. Amin.

No comments:

anda mungkin meminati: