Skip to main content

Aku kat tempat keje baru yang sungguh syioookkkkkkk!!!!!

Assalamualaikum w.b.t


Dah lama tak menaip. Jegang jari jemari aku neh. Bukan tak ada idea hokey. Kemalasan dan keletihan. Hari-hari baca blog orang je la kan. Dah kau malas nak taip entri. Padan la muka....=P

Yessssszaaaa..aku kat tempat keje baru sekarang. Aku dah resign kat company insurans tu. Hmmmm..sedihnya..tapi nak buat macam mana. Tempat kerja baru ni dekat sikit dengan rumah aku. Dekat ke????Asalnya memang dekat, tapi aku kena pindah rumah pulak so dah jadi jauh balik, tapi no hal, jalan tak jem macam dulu. Still boleh merempit. Hahahahhaha..Tak serik-serik lagi nampaknye.. Parut pun tak hilang lagi..

Dah hampir seminggu kerja kat sini, satu kerja pun tak buat lagi. Kerja aku hari-hari online. Sampai aku dah tak tau nak buat ape bile mengadap komputer ni. Aku pun tak pasti sampai bile akan makan gaji buta. Hahahahhaha.. Bukan salah aku k. Bos aku sendiri yang cakap dia belum ada masa untuk ajar aku. Salah ssape? Haaaaaa..Jangan tuduh-tuduh ye...

Rumah baru pun ok. Macam hotel...Kalau dah macam hotel mesti la berbilang bangsa yang duduk ye tak. Memang pun. Aku cukup tak berkenan dengan orang kat level lima tu. Kalau datang negara orang tu, pandai-pandai la jaga diri. Ni tak..aisshhhhh..memang aku pantang betul tengok bangsa dia tu. Tak payah le aku sebut dorang tu dari mana kan.. Kang tak pasal-pasal kena serang. Sesetengah dari dorang ni pandai cakap melayu. So jangan berani-berani nak mengumpat hokey.......

Lepas ni boleh la nak berjoging balik. Dah tak buat part time. Tapi dah tak da side income. So kering sikit la poket ni. Tak boleh la nak berboros sangat kan. Ada idea tak nak buat keje part time ape?

Yang pasti nye i miss Pau Kacang HLA so much. Hahahahahha...Susah nak cari pau segebu itu. Melantak je la yang kau ingat. Aihhhh..mesti..melantak dengan aku memang tak boleh dipisahkan. Hahahahahha

Ingat dah tak buat part time ni, nak la menjalani kehidupan macam dua tahun yang dulu. Tido awal, bangun pun awal. Lepas tu boleh baca buku. Tapi nampaknye kurang berjaya la. Mata ni asik nak tengok tv je. Dulu tak de pon macam ni. Baru lagi kot. Terkejut dengan kejutan budaya mata aku ni agaknya. Lama-lama nanti boleh la aku nak tido lepas isyak kan. Jangan jeles.

Ok la uollllsss...gedik terlebih dah ni. Hahahahaha.. Aku nak pegi renew roadtax..Kang kalau tak renew tak pasal-pasal dapat surat cinta. Pokai aku bulan ni. Semuanya duit....Ade sesape nak bagi aku duit????ngengenge..ok bai..




Comments

aReLaN said…
hohoho...ptut la lme syp.slmt menjalani hdup dlm environment baru.ala, kt mne2 pn klu dok tmpt cm hotel ni mmg terpaksa la melayan kerenah jiran yg ntah pape kdg2 ni

Popular posts from this blog

Drama "Selagi Masih Ada..."

Assalamualaikum w.b.t Salam pagi Isnin yang indah. Mudah-mudahan semuanya ceria hari ni...macam aku..Di sebabkan terlampau eksited nak buat entri, pagi ni aku menaip sambil mencekik roti telur. Habis berminyak key board =) Sape tengok drama "Selagi Masih Ada" malam tadi? Kat Astro..Tak silap aku kat Astro Citra...Lepas maghrib aku iron baju depan tv, mula-mula aku tengok drama "Cinta Satay" lepas drama tu habis aku tukar channel. Tapi macam tak da pulak cite yang best..Yang ade cite "Selagi Masih Ada" ni je. Layan kan je la sementara nak tunggu aku siap habiskan seterika baju untuk seminggu. Mula-mula tengok rasa macam tak best. Lame-lame tengok aku dah tersengih sorang-sorang. Best la ceritu tu. Nampak logik. Watak utama adalah BETO KUSYAIRI & TUNKU NORHANIS . Sebenarnye sebelum ni aku tak pernah pun berminat untuk tengok lakonan Beto Kusyairi neh. Tapi semalam, tetibe aku rasa jatuh cinta suka kat lakonan dia. Watak yang dia bawak agak menarik

BEN ASHAARI CARI BLOGGER BARU JE

Assalamualaikum.... Aku dah stress nak buat keje, skang  ni aku nak mengerjakan segmen ABG BEN Santai Bersama BEN ASHAARI Korang moh le join segmen ni (loghat perak) buleh dapat ramai kawan... Buleh share pendapat, buleh bergaduh or bertumbuk , buleh mengeratkan hubungan silaturrahim..raye buleh datang umah pastu makan kuih raye banyak-banyak..Tak gituuu??? =D If nak share problem dengan aku pun buleh. Insyaallah aku akan menjadi pendengar yang baik dan membantu mengikut kemampuan aku (nada serius). So, welcome to my life ...welcome to my blog =)

Sungai Petani - Part 3: Fun Fair Wehhh!!!

Assalamualaikum w.b.t Semalam dah janji nak bagi tau kemana aku pegi lepas kite orang makan kat Tanjung Dawai kan. Lepas membuncitkan perut masing-masing dengan lauk pauk yang sangat sangat enak, Che Zaire ajak kami semua pergi Fun Fair . Memang masa kami on the way nak ke tanjung dawai, ada nampak fun fair kat tepi jalan. Fun Fair kali ni aku tengok lain dari yang lain. Dah macam kat genting highland pulak aku rasa. Kalau Fun Fair kat tempat aku, sign board masuk dengan sign board rumah hantu dah lebih kurang je rupanya. Dari luar pun dah nampak meriah. Fun fair tersebut terletak berdekatan dengan t esco lama Sungai Petani, belakang stesen minyak caltex . Orang Sungai Petani yang belum pegi, hangpa pi la noh. Best weiiiiiii.... Di Pintu Masuk Fun Fair Gambar tak nampak muka sebab kat luar cuma ada lampu jalan. Tak ada hal janji nampak sign board fun fair tu. Masuk je kat dalam tu, memang aku teruja habis. Tak sangka mainan yang ada kat genting dan sunway ada da