nuffnang

Wednesday, October 12, 2011

Menitis air mata tengok cara dorang ni membunuhh binatang...

Assalamualaikum w.b.t

Belum habis lagi aku tengok video dari satu blog ni yang menunjukkan bagaimana orang bukan islam menyembelih atau pun membunuh ayam dan lembu untuk dijual kepada pelanggan. Memang tak sanggup nak tengok. Bukan apa. Kesian sangat-sangat. Memang zalim. Dari situ aku nampak cara penyembelihan islam adalah yang terbaik. 

Kalau la aku yang berkuasa, nak je aku suruh penyembelihan lembu hanya boleh di lakukan oleh orang islam je. Sedih bila tengok ayam  di gantung kakinya lepastu bergerak mengikut mesin. Sama juga dengan lembu. Menggelupur lembu tu bila dorang letak api kot, yang tu aku tak pasti sebab aku cuma nampak asap. Korang sendiri kena tengok video tu. Memang  nampak kejam sangat dorang layan haiwan-haiwan tu. Memang meleleh air mata bila tengok. Kat mana la perikemanusiaan dorang.

Kalau korang nak tengok video tu klik sini.


p/s: sekadar renungan bersama. Sedih...

3 comments:

IntaNBerliaN said...

alaa akak xdpt tgk la plak video ni.. tenet lembab yg amat.. huhu

Golden Rose said...

sadisnye

Ruby Mahabbah Fillah said...

sama2 la kita berdoa moga Allah pelihara sikap kita...

maga allag pelihara kita dr aspek2 yg memudaratkan kita di akhrat kelak...~

anda mungkin meminati: