Skip to main content

"Aku Gatal"

Assalamualaikum w.b.t


Statement berani mati nampak??? Gilo ke ape aku ni? Kalau ye pun tak de orang nak toksah la buat ayat berani mati macam ni ye dak???


Bukan aku yang gatal, tapi semalam masa aku on the way nak balik Puchong, aku di serang kegatalan yang teramat sangat. Aku bergaru dah macam beruk, beruk pun kalah aku rasa. Memang betul-betul sengsara.


Sebelum aku naik bas, aku makan daging masak dendeng. Aku memang alergik dengan daging. Aku dapat penyakit ni dua tahun lepas. Tak tau la nape tetiba tak boleh makan daging. Mula-mula ok lagi, aku still boleh makan burger daging kat Mc'D dengan A&W. Lepas tu tak boleh dah. Tapi rendang dendeng tu still boleh makan sebab masa raya tu aku makan ok je. Semalam bila aku makan rendang dendeng tu, gatal-gatal tu naik satu badan. Bermakna sekarang ni aku tak boleh makan daging lembu langsung. Sadis....


Lepas ni orang makan aku boleh telan air liur je la..Aku rela telan air liur daripada menanggung gatal yang teramat sangat tu.. 




p/s sepatutnya aku dah post entri ni malam tadi, tapi gara-gara mat bangla bengong tu, aku terpaksa post pagi ni..

Comments

Golden Rose said…
kat office sha pun ade kawan sha sorang tak leh makan daging & now die tgh suffer kegatalan cos makan daging tu....nape ye?...ade cek kat doc tak?
Nasz said…
sedapnya rendang daging ni. hehe. provoke awak.

MOHD NASER.com
IntaNBerliaN said…
alaa kesiannya... pas ni xyah mkn daging lembu lg dah..

sy pun prnh rasa gitu..
cikgu said…
hai oli...cf ngaja kat bndar tasik selatan..:)
cikgu said…
hai oli...cf ngaja kat bndar tasik selatan..:)
cik tin said…
hahahaha..sape la mat bangla bengong tu..next time jgn makan daging lagi taw!!
nini said…
bagus gak...save budget...tayah makan mc d kan kan kan...=D
indahhiasan said…
Gloden Rose: dah check doc. ade sebab dia tapi dah lupa. hari tu kakak oli yg bg tau..

Popular posts from this blog

Drama "Selagi Masih Ada..."

Assalamualaikum w.b.t Salam pagi Isnin yang indah. Mudah-mudahan semuanya ceria hari ni...macam aku..Di sebabkan terlampau eksited nak buat entri, pagi ni aku menaip sambil mencekik roti telur. Habis berminyak key board =) Sape tengok drama "Selagi Masih Ada" malam tadi? Kat Astro..Tak silap aku kat Astro Citra...Lepas maghrib aku iron baju depan tv, mula-mula aku tengok drama "Cinta Satay" lepas drama tu habis aku tukar channel. Tapi macam tak da pulak cite yang best..Yang ade cite "Selagi Masih Ada" ni je. Layan kan je la sementara nak tunggu aku siap habiskan seterika baju untuk seminggu. Mula-mula tengok rasa macam tak best. Lame-lame tengok aku dah tersengih sorang-sorang. Best la ceritu tu. Nampak logik. Watak utama adalah BETO KUSYAIRI & TUNKU NORHANIS . Sebenarnye sebelum ni aku tak pernah pun berminat untuk tengok lakonan Beto Kusyairi neh. Tapi semalam, tetibe aku rasa jatuh cinta suka kat lakonan dia. Watak yang dia bawak agak menarik

BEN ASHAARI CARI BLOGGER BARU JE

Assalamualaikum.... Aku dah stress nak buat keje, skang  ni aku nak mengerjakan segmen ABG BEN Santai Bersama BEN ASHAARI Korang moh le join segmen ni (loghat perak) buleh dapat ramai kawan... Buleh share pendapat, buleh bergaduh or bertumbuk , buleh mengeratkan hubungan silaturrahim..raye buleh datang umah pastu makan kuih raye banyak-banyak..Tak gituuu??? =D If nak share problem dengan aku pun buleh. Insyaallah aku akan menjadi pendengar yang baik dan membantu mengikut kemampuan aku (nada serius). So, welcome to my life ...welcome to my blog =)

Sungai Petani - Part 3: Fun Fair Wehhh!!!

Assalamualaikum w.b.t Semalam dah janji nak bagi tau kemana aku pegi lepas kite orang makan kat Tanjung Dawai kan. Lepas membuncitkan perut masing-masing dengan lauk pauk yang sangat sangat enak, Che Zaire ajak kami semua pergi Fun Fair . Memang masa kami on the way nak ke tanjung dawai, ada nampak fun fair kat tepi jalan. Fun Fair kali ni aku tengok lain dari yang lain. Dah macam kat genting highland pulak aku rasa. Kalau Fun Fair kat tempat aku, sign board masuk dengan sign board rumah hantu dah lebih kurang je rupanya. Dari luar pun dah nampak meriah. Fun fair tersebut terletak berdekatan dengan t esco lama Sungai Petani, belakang stesen minyak caltex . Orang Sungai Petani yang belum pegi, hangpa pi la noh. Best weiiiiiii.... Di Pintu Masuk Fun Fair Gambar tak nampak muka sebab kat luar cuma ada lampu jalan. Tak ada hal janji nampak sign board fun fair tu. Masuk je kat dalam tu, memang aku teruja habis. Tak sangka mainan yang ada kat genting dan sunway ada da