Skip to main content

Asal nak raye je sedih, asal sedih je raye..Hape hape tah!!!!

Salam Ramadhan Al-Mubarak,....


Waaaaaaaaa...sedar tak sedar minggu depan dah nak raye. Sumpah aku tak de feel langsung. Aku pun tak tau la pasal hape. Mungkin di sebabkan hari-hari terpaksa berbuka dalam kaunter sambil melayan customer dengan mulut yang penuh makanan. Dan jujurnye aku mengaku tahun ni memang tak dapat aku nak terawikh walau sehari pun. Memang la boleh terawikh kat umah lepas balik keje. Tapi letih dowh..Sahur pun kadang-kadang bangun kadang-kadang tak. menguji iman sungguh. Mungkin aku ni terlalu memfokuskan kepada kerja. One day aku akan benti wat part time dah. Nak luangkan masa untuk family, diri sendiri dan agama. (Berkobar-kobar)


Sedih la wei tak de feel nak raye. Puasa tahun ni pun rase macam ganti puasa je. Dengar lagu raye pun bese-bese je. Kadang-kadang bengang gak aku bile ade feel yang memenyampahkan aku macam ni. Dah la nak menaip kat blog selalu-selalu tak boleh. Aku kalau dah mengadap blog ni, dari pagi sampai ke petang pun aku lalu. Leka beb. Tu yang aku terpaksa mengurangkan sikit layan blog. Kadang-kadang bos sampai opis pun aku tak perasan. So banyak kontes dan segmen yang aku dah terlepas. Rase frust jugak la. Nak buat macam mana, masa memang cemburu dengan aku. Jeles sungguh die. Kalau aku boleh benti kan ko lah mase, memang aku bentikan, tunggu sume perkara yang aku suke buat settle dulu, baru aku gerak kan ko balik..muahahahahhaa. (ingat ko tuhan????)


Tapi selagi aku sempat bace entri dan mengomen blogger-blogger len pun dah kire ok sebenarnye. Bukan la bermakna aku tak de mase langsung untuk blog ni, cume nak menaip panjang-panjang macam hari ni neh yang tak berkesempatan. Ni pun aku cover jari jemari aku. Kang kalau terlajak menaip mau aku tak buat keje hari ni. Mau ade kereta customer yang tak renew road tax nanti. Hahahaha (aku keje kat company insurans k. sape nak renew insurans boleh cari aku..hehehehhehe)


Hope lepas raye ni aku ade mase untuk melayan blog pengarang jantung aku ni di samping mengjoin kan diri untuk segmen dan kontes yang sedia ada. Sape tak nak adiah wei? Rugi-rugi..Kalau tak menang pun at least aku mencuba. Aku bukan la gile segmen dengan kontes sangat-sangat. Cuma suka tengok kerenah kawan-kawan blogger len. Meriah...Hapening dan pening aku di buatnye. Hahahahahhaha..


Pape pun korang, SELAMAT HARI RAYA AIDILFITRI MAAF ZAHIR DAN BATINNNNN..Lepas raye ni aku bagi tau 5 pemenang untuk contest yang aku buat hari tu eyh..

Sape yang nak join masih sempat lagi. Tarikh tutup 26 August 2011 neh.  Selamat mencuba!!! =D

Comments

cik tin said…
ala..jangan sedih2 sebab baru je dapat duit raye dr bapa mentua kan...hahahahaha..jgn mara...RAYA SAKAN LA NANTI...hehe

Popular posts from this blog

Drama "Selagi Masih Ada..."

Assalamualaikum w.b.t Salam pagi Isnin yang indah. Mudah-mudahan semuanya ceria hari ni...macam aku..Di sebabkan terlampau eksited nak buat entri, pagi ni aku menaip sambil mencekik roti telur. Habis berminyak key board =) Sape tengok drama "Selagi Masih Ada" malam tadi? Kat Astro..Tak silap aku kat Astro Citra...Lepas maghrib aku iron baju depan tv, mula-mula aku tengok drama "Cinta Satay" lepas drama tu habis aku tukar channel. Tapi macam tak da pulak cite yang best..Yang ade cite "Selagi Masih Ada" ni je. Layan kan je la sementara nak tunggu aku siap habiskan seterika baju untuk seminggu. Mula-mula tengok rasa macam tak best. Lame-lame tengok aku dah tersengih sorang-sorang. Best la ceritu tu. Nampak logik. Watak utama adalah BETO KUSYAIRI & TUNKU NORHANIS . Sebenarnye sebelum ni aku tak pernah pun berminat untuk tengok lakonan Beto Kusyairi neh. Tapi semalam, tetibe aku rasa jatuh cinta suka kat lakonan dia. Watak yang dia bawak agak menarik

Sungai Petani - Part 3: Fun Fair Wehhh!!!

Assalamualaikum w.b.t Semalam dah janji nak bagi tau kemana aku pegi lepas kite orang makan kat Tanjung Dawai kan. Lepas membuncitkan perut masing-masing dengan lauk pauk yang sangat sangat enak, Che Zaire ajak kami semua pergi Fun Fair . Memang masa kami on the way nak ke tanjung dawai, ada nampak fun fair kat tepi jalan. Fun Fair kali ni aku tengok lain dari yang lain. Dah macam kat genting highland pulak aku rasa. Kalau Fun Fair kat tempat aku, sign board masuk dengan sign board rumah hantu dah lebih kurang je rupanya. Dari luar pun dah nampak meriah. Fun fair tersebut terletak berdekatan dengan t esco lama Sungai Petani, belakang stesen minyak caltex . Orang Sungai Petani yang belum pegi, hangpa pi la noh. Best weiiiiiii.... Di Pintu Masuk Fun Fair Gambar tak nampak muka sebab kat luar cuma ada lampu jalan. Tak ada hal janji nampak sign board fun fair tu. Masuk je kat dalam tu, memang aku teruja habis. Tak sangka mainan yang ada kat genting dan sunway ada da

BEN ASHAARI CARI BLOGGER BARU JE

Assalamualaikum.... Aku dah stress nak buat keje, skang  ni aku nak mengerjakan segmen ABG BEN Santai Bersama BEN ASHAARI Korang moh le join segmen ni (loghat perak) buleh dapat ramai kawan... Buleh share pendapat, buleh bergaduh or bertumbuk , buleh mengeratkan hubungan silaturrahim..raye buleh datang umah pastu makan kuih raye banyak-banyak..Tak gituuu??? =D If nak share problem dengan aku pun buleh. Insyaallah aku akan menjadi pendengar yang baik dan membantu mengikut kemampuan aku (nada serius). So, welcome to my life ...welcome to my blog =)