Skip to main content

Pencemaran Udara dari seorang Uncle di Hadapan ku...

Assalamualaikum w.b.t.

Nyamannya udara di pagi jumaat ni...Terasa lapang lubang idop tatkala nak menyedut udara yang sego (loghat perak) ney...Mudah-mudahan esok aku masih dapat menghirup udara sego mcm ni lagi. Insyaallah....


Tak macam semalam, hurm..kenangan di parking yang aku tak kan lupe sampai bile-bile. Sabo je la aku dengan pak cik tu. Ade ke semalam mase nak balik keje, aku masuk lif, pastu datang la sorang uncle ni, so salam lif ade die dengan aku je le..Bile pintu lif terbukak die nak keluar dulu. Gelojoh betul le uncle ney. Tak menyempat2. Aku masuk plak lif untuk ke parking, die pun masuk jugak. Macam bese la, bile nak keluar, mesti die dulu yang menyelit. Aku pun ikut je la belakang die memandangkan laluan kite orang same. Bile aku dah nak sampai kat moto, tetibe...................


Telinge aku ni terdengar bunyi yang kurang enak di dengar. Bukan sekali je. Tapi die bagi dua kali. Hamboi, macam bese aku dengo je bunyi tu...Sabo je la, rupenye uncle tu kentot!!!!!!!!Hantu punye uncle. Dah le aku betol2 kat belakang dia.. Kalau jarak aku dengan die 1km tak pe, ni alahai...dua langkah je. Jijik gile telinge aku mendengarnye. Kalau la telinge aku akan mendengar pencemaran ni, awal2 lagi aku dh tutup telinge. Memang gile tak senonoh uncle ni. Nak je aku tendang bontot uncle tu. Tak malu gile.. Cover3 la sikit kalau nak melepas pun. Tengok le kiri kanan. Ni tak, mane dan je nak buat pencemaran udara..Seb bek le tak de bau. Kalau tak mau arwah aku kat belakang die...

Uncle..uncle...keje kat company insurans, tak de ke beli insurans bontot???????



P/S jangan tiru aksi uncle ney, sesape yang tak sayang bontot try le buat mcm uncle ney =P




Comments

Popular posts from this blog

Drama "Selagi Masih Ada..."

Assalamualaikum w.b.t Salam pagi Isnin yang indah. Mudah-mudahan semuanya ceria hari ni...macam aku..Di sebabkan terlampau eksited nak buat entri, pagi ni aku menaip sambil mencekik roti telur. Habis berminyak key board =) Sape tengok drama "Selagi Masih Ada" malam tadi? Kat Astro..Tak silap aku kat Astro Citra...Lepas maghrib aku iron baju depan tv, mula-mula aku tengok drama "Cinta Satay" lepas drama tu habis aku tukar channel. Tapi macam tak da pulak cite yang best..Yang ade cite "Selagi Masih Ada" ni je. Layan kan je la sementara nak tunggu aku siap habiskan seterika baju untuk seminggu. Mula-mula tengok rasa macam tak best. Lame-lame tengok aku dah tersengih sorang-sorang. Best la ceritu tu. Nampak logik. Watak utama adalah BETO KUSYAIRI & TUNKU NORHANIS . Sebenarnye sebelum ni aku tak pernah pun berminat untuk tengok lakonan Beto Kusyairi neh. Tapi semalam, tetibe aku rasa jatuh cinta suka kat lakonan dia. Watak yang dia bawak agak menarik

BEN ASHAARI CARI BLOGGER BARU JE

Assalamualaikum.... Aku dah stress nak buat keje, skang  ni aku nak mengerjakan segmen ABG BEN Santai Bersama BEN ASHAARI Korang moh le join segmen ni (loghat perak) buleh dapat ramai kawan... Buleh share pendapat, buleh bergaduh or bertumbuk , buleh mengeratkan hubungan silaturrahim..raye buleh datang umah pastu makan kuih raye banyak-banyak..Tak gituuu??? =D If nak share problem dengan aku pun buleh. Insyaallah aku akan menjadi pendengar yang baik dan membantu mengikut kemampuan aku (nada serius). So, welcome to my life ...welcome to my blog =)

Sungai Petani - Part 3: Fun Fair Wehhh!!!

Assalamualaikum w.b.t Semalam dah janji nak bagi tau kemana aku pegi lepas kite orang makan kat Tanjung Dawai kan. Lepas membuncitkan perut masing-masing dengan lauk pauk yang sangat sangat enak, Che Zaire ajak kami semua pergi Fun Fair . Memang masa kami on the way nak ke tanjung dawai, ada nampak fun fair kat tepi jalan. Fun Fair kali ni aku tengok lain dari yang lain. Dah macam kat genting highland pulak aku rasa. Kalau Fun Fair kat tempat aku, sign board masuk dengan sign board rumah hantu dah lebih kurang je rupanya. Dari luar pun dah nampak meriah. Fun fair tersebut terletak berdekatan dengan t esco lama Sungai Petani, belakang stesen minyak caltex . Orang Sungai Petani yang belum pegi, hangpa pi la noh. Best weiiiiiii.... Di Pintu Masuk Fun Fair Gambar tak nampak muka sebab kat luar cuma ada lampu jalan. Tak ada hal janji nampak sign board fun fair tu. Masuk je kat dalam tu, memang aku teruja habis. Tak sangka mainan yang ada kat genting dan sunway ada da