nuffnang

Thursday, May 19, 2011

dpt basikal baru mcm beruk dpt bunge...

Assalamualaikum w.b.t


Hari ni teringin rasenye nak kayuh basikal. Dah lama tak kayuh basikal. Last kayul basikal pun mase sekolah menengah. Tu pun pinjam basikal adik. Mase sekolah rendah memang hari2 pegi skolah nek basikal. dok kampung. Bas skolah pun tak de. Kalau ade bas skolah kt kampung aku tu alamatnye tergolek la dalam parit. Sebab jalan kat kampung aku tu kecik je. Boleh lalu satu kete je.


Alkisahnye, ade tawaran dari jabatan masyarakat untuk memberi sumbangan kepada keluarga yang tak berkemampuan. Aku pun amik la borang tu. Mak dengan abah suh aku mintak basikal. Kakak aku pun isi la. Hagaknye dah rezeki, aku dengan adik aku, kite org dpt basikal sorang satu. Punye le seronok. Aku dah dok pk aku dapat basikal racing (gile la nak pegi skolah nek basikal racing.)


So kite org pegi la amik basikal tu pada hari yang di tetapkn. Mase tengok basikal tu ade la rase kecewe sikit sebab aku tak dpt basikal yang aku idamkan. Tapi ok la daripada tak dapat langsung.


Sampai je kt umah mak dengan abah terus je angkat basikal tu masuk umah. Die tak bagi kite org gune sebab basikal yang lame tu elok lagi. Aku punye la bengang. Dah la memang tak penah merasa ada basikal baru, bile dapat basikal baru tak boleh bawak pulak. Mula2 aku tahan jugak la keinginan aku untuk bawak basikal baru tu, lelame aku tak boleh tahan.


Tanpa pengetahuan mak dengan abah aku merancang rancangan jahat untuk mengkidnap basikal tu tanpa pengetahuan mak dengan abah.Punye le jakun dapat basikal baru kan. Teringin nak menunjuk kt kawan. hehehehehe..Tapi lepas balik dari sekolah siap sedia la telinga dengan bontot. Kalau tak kena ceramah kena libas dengan rotan.


Tapi nasib baik tak kena libas dengan rotan. Mak dengan abah membebel je. Die suruh aku simpan balik basikal tu dlm umah. Bawak basikal lame selagi tak rosak. Sehari je aku dapat menunjuk kt kawan-kawan aku ade basikal baru. Padan la muka dengan aku sebab berlagak sgt kan. hahahahaha.. Skang basikal tu dh rosak pun. Tinggal besi buruk je.

No comments:

anda mungkin meminati: