Skip to main content

Paluan Kompang

Assalamualaikum...
Entry hari ni berkisarkan pasal tajuk kat atas ni..Bukan ape, semalam ade orang kawen kat..kire jiran tetangge la tapi tak tau la jiran tetangga yang mana satu..sebab ade ramai sangat jiran.

Alkisahnya bermula dari pukul 9.30 pagi semalam (10/04/2011) Tengah sedap2 tido tetibe denga lagu zaman 60-an. Tak tau la lagu sape. Masyaallah. terkejut gegendang telinga aku. Aku tarik selimut sampai kt kepala tapi tak leh gak nak sambung tido. Mate ni dh la mengantuk sebab kol 4 pagi baru sampai umah. (pegi mengjongket ke uptown shah alam) lepas tu ilya plak bangun die ckp die nak balik. Ok la, aku pun bangun jugak untuk menemankan ilya turun bawah. die takut tak boleh  nak kua kete. sebab parking full..

Lepas ilya dh siap kite orang pun turun la bawah, memang betul seperti jangkaan kite orang, memang  tak boleh nak kua sebab dorang letak kaki speaker betul2 belakang kete ilya..aku pun dengan muka baru bangun tido pegi la kat pak sin2 yang tengah bebincang ape aku pun tak tau la, nak mintak tolong alihkan sat tiang speaker tu supaya ilya boleh merives kan sikit ketenye untuk kua dari parking yang sempit tu. pak cik tu pun kate, "boleh2" lepas die alihkan kan tu ilya dapat la kua kan kete die dari parking tu.

Sakitnye kepala aku sebab tak cukop tido ditambah dengan lagu yang memekak kan telinga usah nak kate le..rase mcm nak suh orang tu batalkan majlis je.. tapi jahat sangat tu. tak bek meruntuhkan masjid orang.
Bile dah rase stress sangat telinga aku ni, aku pun bersiap2 untuk keluar...arah tuju aku giant je. nak cari sweater yang tak dapat2. samapi je giant aku terus masuk kt kedai baju bahagian atas tu..waaaaa..dah jumpe..aku terus bli...pegi kaunter bayar lepas tu merayau jap kat bahagian bawah giant sambil membeli 3 potong kek, jeruk dan keropok pastu singgah petronas jap, pastu baru balik...

Aku ingat dah berakhir muzik yang mengganggu gegendang telinga aku. rupenye tak. Aku tengok Melodi pon terpaksa kuat kanvolume sampai 50 lebih. tu pun tak denga lagi ape si dira dengan zizan ckp...lebih kurang kol 2 aku dengan pengacara majlis mengumumkan ketibaann pengantin. aku pun berlari ketingkap utk melihat si pengantin. mase tu la aku dengan paluan kompang. memang sedap..aku tak tau la kenapa aku suke dengan bunyi kompang. kompang dengan muzik len sikit..kalau dorang pasang lagu yang entah hape2 tu memang aku tak boleh nk tido..kalau kompang aku boleh tido lagi..hahaha

bile la paluan kompang tu akan mengiringi aku plak..hehehhehehhe..(berangan)




Comments

Popular posts from this blog

Drama "Selagi Masih Ada..."

Assalamualaikum w.b.t Salam pagi Isnin yang indah. Mudah-mudahan semuanya ceria hari ni...macam aku..Di sebabkan terlampau eksited nak buat entri, pagi ni aku menaip sambil mencekik roti telur. Habis berminyak key board =) Sape tengok drama "Selagi Masih Ada" malam tadi? Kat Astro..Tak silap aku kat Astro Citra...Lepas maghrib aku iron baju depan tv, mula-mula aku tengok drama "Cinta Satay" lepas drama tu habis aku tukar channel. Tapi macam tak da pulak cite yang best..Yang ade cite "Selagi Masih Ada" ni je. Layan kan je la sementara nak tunggu aku siap habiskan seterika baju untuk seminggu. Mula-mula tengok rasa macam tak best. Lame-lame tengok aku dah tersengih sorang-sorang. Best la ceritu tu. Nampak logik. Watak utama adalah BETO KUSYAIRI & TUNKU NORHANIS . Sebenarnye sebelum ni aku tak pernah pun berminat untuk tengok lakonan Beto Kusyairi neh. Tapi semalam, tetibe aku rasa jatuh cinta suka kat lakonan dia. Watak yang dia bawak agak menarik

Sungai Petani - Part 3: Fun Fair Wehhh!!!

Assalamualaikum w.b.t Semalam dah janji nak bagi tau kemana aku pegi lepas kite orang makan kat Tanjung Dawai kan. Lepas membuncitkan perut masing-masing dengan lauk pauk yang sangat sangat enak, Che Zaire ajak kami semua pergi Fun Fair . Memang masa kami on the way nak ke tanjung dawai, ada nampak fun fair kat tepi jalan. Fun Fair kali ni aku tengok lain dari yang lain. Dah macam kat genting highland pulak aku rasa. Kalau Fun Fair kat tempat aku, sign board masuk dengan sign board rumah hantu dah lebih kurang je rupanya. Dari luar pun dah nampak meriah. Fun fair tersebut terletak berdekatan dengan t esco lama Sungai Petani, belakang stesen minyak caltex . Orang Sungai Petani yang belum pegi, hangpa pi la noh. Best weiiiiiii.... Di Pintu Masuk Fun Fair Gambar tak nampak muka sebab kat luar cuma ada lampu jalan. Tak ada hal janji nampak sign board fun fair tu. Masuk je kat dalam tu, memang aku teruja habis. Tak sangka mainan yang ada kat genting dan sunway ada da

BEN ASHAARI CARI BLOGGER BARU JE

Assalamualaikum.... Aku dah stress nak buat keje, skang  ni aku nak mengerjakan segmen ABG BEN Santai Bersama BEN ASHAARI Korang moh le join segmen ni (loghat perak) buleh dapat ramai kawan... Buleh share pendapat, buleh bergaduh or bertumbuk , buleh mengeratkan hubungan silaturrahim..raye buleh datang umah pastu makan kuih raye banyak-banyak..Tak gituuu??? =D If nak share problem dengan aku pun buleh. Insyaallah aku akan menjadi pendengar yang baik dan membantu mengikut kemampuan aku (nada serius). So, welcome to my life ...welcome to my blog =)