Skip to main content

ASP Rizal oh ASP Rizal....17 March 2010

Lebih kurang jam 10.00 malam, datang sorang customer ni sambil menyanyi lagu nasyid (tak igt lagu ape)...aku dengan Fatin igt supplier or kawan bos, sebab die ramah terlebih sangat..Siap tanye kat aku lagi, tenang tak muke die..aku pun laju2 angguk(dh mule pelik dengan mamat tu)...pastu die mintak topup digi RM10. Sementare die tunggu topup tu, die kua kan sumthing dari dalam beg die, aku igt ape...rupenye2 badge yang polis pakai kat bahu tu, die pegi letak kat bahu die....aku memang nak tergelak gile dah...tapi kena tahan sebab aku rase mamat ni mcm kureng sikit...mase Fatin bagi topup tu, die nak pegang tangan Fatin, aku dah mule cuak..ape hal dengan mamat ni???mase tu dah la kite org berdua je..Nazly kat lua nak pegi dipping...Selamba die je panggil Fatin gune name wati..entah wati mane aku pun tak tau le..lagi la buat aku nak tergelak tapi lame-lame gelak tu dah bercampur dengan perasaan takut....pastu die tanye aku dah kawin ke belum? aku dengan konfidennye jawab dah...die tanye dah ade anak ke blom? aku cakap dah jugak...die tanye lagi bape org? aku pikir2 kalau aku ckp lima, ramai sgt plak dan mcm tak logik..kang die tau aku tipu die..jadi aku ckp le sorang je..die jawab alhamdulillah...lepas die ckp alhamdulillah tu die kate kat aku "nampak sangat awak menipu" huh..sabo je le...aku rase mcm ade yang tak kena dengan mamat ni....die panggil Fatin dengan ayat lebih kurang mcm ni "Wati saya tau awak jujur orangnye, die dah kawin ke belum?" punye le semangat nak tau aku menipu ke tak..aku rase mcm nak pengsan melayan kerenah mamat ni..tak tau la bile die nak blah..Fatin pun jawab ye..die siap suruh Fatin bersumpah..hadehhhhh....ngerinye aku rase..Fatin angguk je la..dah la menipu takkan nak guna nama Allah plak.tetibe die buat satu call(tak tau la ye ke tidak) cakap formal habis.tup tup die ckp "tak apa, malam ni saya jaga petronas ni sebab tak de orang jaga" hah, mampos..sah sah die ni kurang sehat dan bercakap sorang2..tak penah-penah ade polis jage petronas sebelom ni. die ckp kat Fatin, kalau ade ape2 call die, die kate die polis bukit aman..ASP Rizal..siap bg no tepon lagi..Fatin pun amik la pen dengan kertas utk menyalin nombo tepon mamat tu. kang kalau tak amik takut  buat amukan puaka plak..Ade sorang customer india tu tengok2 si ASP Rizal, die kenal ke? pastu die ckp, "dia tak ingat ke dia guard kat rumah saye?" pulak dah..pening aku..memang sah la ASP Rizal ni kurang sihat...aku dh makin cuak sebab die tak blah..mase tu just kite org bertige je kat dalam petronas ...pastu aku nampak Nazly kat lua, aku terus panggil die untuk tuka duit..Padahal aku dah takut nak mampos...buatnye mamat ni mengamuk, mati la aku dengan Fatin. Bile Nazly dh bagi duit tuka kat aku, Si ASP Rizal ni tanye Nazly plak betul ke aku dah kawin...Aku dah bagi sign kat Nazly suh ckp ye..Tapi mamat ni plak pandai-pandai tambah aku dah ade anak dua..sah sah kantoi..Tadi aku cakap anak satu, tetibe jadi dua plak...lepastu si ASP Rizal ni cakap kat Nazly "abang memang pandai menipu" ..mase tu memang aku rase mcm nak gelak guling2 tapi disebabkan tengah takut, aku tahan je la gelak tu...pastu Nazly tanye die balik, kalau aku belum kawin ape masalahnye..die jawab tak de pape masalah....seb bek..so stop sampai situ je..lepas tu die pegi mesin atm..tak tau la ape yang die tekan..lepas die blah tu kite org pon ape lagi..bantai gelak la..aku igt kan die btol2 dah blah, rupe2nye die ade lagi..die lalu kat depan petronas sambil lambai tangan kat aku..aku ckp kat Fatin yang mase tu tengah nak kunci pintu, lintang pukang Fatin lari kat aku.. Kesian Fatin...Kesimpulannye semalam kite orang dah dapat special customer yang  buat aku dengan Fatin cuak gile...

Comments

Popular posts from this blog

Drama "Selagi Masih Ada..."

Assalamualaikum w.b.t Salam pagi Isnin yang indah. Mudah-mudahan semuanya ceria hari ni...macam aku..Di sebabkan terlampau eksited nak buat entri, pagi ni aku menaip sambil mencekik roti telur. Habis berminyak key board =) Sape tengok drama "Selagi Masih Ada" malam tadi? Kat Astro..Tak silap aku kat Astro Citra...Lepas maghrib aku iron baju depan tv, mula-mula aku tengok drama "Cinta Satay" lepas drama tu habis aku tukar channel. Tapi macam tak da pulak cite yang best..Yang ade cite "Selagi Masih Ada" ni je. Layan kan je la sementara nak tunggu aku siap habiskan seterika baju untuk seminggu. Mula-mula tengok rasa macam tak best. Lame-lame tengok aku dah tersengih sorang-sorang. Best la ceritu tu. Nampak logik. Watak utama adalah BETO KUSYAIRI & TUNKU NORHANIS . Sebenarnye sebelum ni aku tak pernah pun berminat untuk tengok lakonan Beto Kusyairi neh. Tapi semalam, tetibe aku rasa jatuh cinta suka kat lakonan dia. Watak yang dia bawak agak menarik

BEN ASHAARI CARI BLOGGER BARU JE

Assalamualaikum.... Aku dah stress nak buat keje, skang  ni aku nak mengerjakan segmen ABG BEN Santai Bersama BEN ASHAARI Korang moh le join segmen ni (loghat perak) buleh dapat ramai kawan... Buleh share pendapat, buleh bergaduh or bertumbuk , buleh mengeratkan hubungan silaturrahim..raye buleh datang umah pastu makan kuih raye banyak-banyak..Tak gituuu??? =D If nak share problem dengan aku pun buleh. Insyaallah aku akan menjadi pendengar yang baik dan membantu mengikut kemampuan aku (nada serius). So, welcome to my life ...welcome to my blog =)

Sungai Petani - Part 3: Fun Fair Wehhh!!!

Assalamualaikum w.b.t Semalam dah janji nak bagi tau kemana aku pegi lepas kite orang makan kat Tanjung Dawai kan. Lepas membuncitkan perut masing-masing dengan lauk pauk yang sangat sangat enak, Che Zaire ajak kami semua pergi Fun Fair . Memang masa kami on the way nak ke tanjung dawai, ada nampak fun fair kat tepi jalan. Fun Fair kali ni aku tengok lain dari yang lain. Dah macam kat genting highland pulak aku rasa. Kalau Fun Fair kat tempat aku, sign board masuk dengan sign board rumah hantu dah lebih kurang je rupanya. Dari luar pun dah nampak meriah. Fun fair tersebut terletak berdekatan dengan t esco lama Sungai Petani, belakang stesen minyak caltex . Orang Sungai Petani yang belum pegi, hangpa pi la noh. Best weiiiiiii.... Di Pintu Masuk Fun Fair Gambar tak nampak muka sebab kat luar cuma ada lampu jalan. Tak ada hal janji nampak sign board fun fair tu. Masuk je kat dalam tu, memang aku teruja habis. Tak sangka mainan yang ada kat genting dan sunway ada da